Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u verwijzingen naar veelgestelde vragen. Deze vragen betreffen het hele onderzoeksproces.

Kan ik de vragenlijst in meer dan twee gedeelten invullen?
Het is helaas niet mogelijk de vragenlijst in meerdere gedeelten in te vullen. Wanneer u de vragenlijst tussentijds onderbreekt zult u de volgende keer weer beginnen vanaf vraag 1.

Kan ik meedoen aan het onderzoek als ik geen internetabonnement voor mijn Smartphone heb?
Als u thuis of op het werk kunt beschikken over een wifi verbinding, kunt u gewoon meedoen met het onderzoek, ook al heeft u geen internetabonnement voor uw Smartphone. U dient daarvoor op uw Smartphone wel eerst uw wifi verbinding te activeren met behulp van uw WPA code (beveiligingssleutel voor draadloos internet). Tijdens het onderzoek met de Smartphone, heeft u slechts twee keer verbinding nodig met wifi of internet, namelijk:
- om de applicatie via Google Play of Android Market te downloaden op uw Smartphone en
- om aan het eind van het onderzoek uw gegevens te synchroniseren. 
Als u geen internet abonnement heeft kunt u deze twee handelingen uitvoeren op het moment dat u in een wifi omgeving bent.

Gmail account
Als u nog nooit gebruik heeft gemaakt van Android Market of Google Play op uw Smartphone, wordt u bij activering van de Market gevraagd eerst een gmail account aan te maken. Zonder gmail account kunt u de Reallife app niet downloaden. Om deel te kunnen nemen is het dus van belang dat u eerst een gmail account aanmaakt. U kunt hiervoor de instructies op het scherm volgen.

Mijn telefoon geeft geen beeps
Als uw telefoon geen beeps geeft, controleer dan of het mediavolume van uw telefoon aanstaat. Het mediavolume van uw telefoon moet aanstaan om de pieps te kunnen ontvangen. U kunt op de meeste smartphones het mediavolume aanzetten via Instellingen, Volume, Mediavolume. Het is overigens zo dat het exacte geluid dat uw telefoon maakt bij een beep (/notificatie) af hangt van het type telefoon, dit hoeft dus niet perse een piep-signaal te zijn.

Beeps/notificaties verschijnen niet op mijn vergrendelingsscherm
Waneer u geen meldingen krijgt op uw vergrendelingsscherm kunt u dit aanpassen in de instellingen van uw telefoon. U kunt dit op de meeste smartphones doen door naar de instellingen van uw telefoon te gaan, hier de instellingen van de app te selecteren en vervolgens bij berichtgeving/meldingen aan te geven berichten op het toegangsscherm/vergrendelingsscherm te willen ontvangen.

Wat moet ik doen als ik in vergadering zit?
Als u een vergadering heeft, is het verstandig de voorzitter vooraf even te melden dat u meedoet aan een wetenschappelijk onderzoek en dat het kan voorkomen dat u tijdens de vergadering enkele minuten, een aantal vragen op uw telefoon beantwoordt.
U kunt uw telefoon tijdens de vergadering eventueel op de trilstand zetten.

Ik heb technische problemen
Als u technische problemen met de applicatie (de RealLife exp app) heeft, kunt u contact opnemen met de onderzoeker. Vermeld in uw mail altijd uw telefoonnummer. 

Zomertijd / Wintertijd
Als tijdens het onderzoek met Snackimpuls de zomertijd of wintertijd ingaat, controleert u dan even of de tijd automatisch wordt aangepast op uw Smartphone. Mocht uw Smartphone de klok niet automatisch aanpassen, past u de tijd dan handmatig aan. Zet vervolgens uw telefoon uit en daarna weer aan. Snackimpuls zal hierna gebruikmaken van de nieuw ingestelde tijd.